Поради для батьків першокласників

Які мають бути запитання до дитини

Перше запитання, яке батьки задають своїм дітям після того, як дитина відвідала школу – «Як справи?». Що може відповісти дитина у віці 6-8 років? Відповідь в кращому випадку буде описана однією фразою, або коротким « Нормально, Ок, або супер».

Тому, щоб покращити ваше спілкування з маленьким чадом, ми підготували для вас маленькі підказки. Як правильно формулювати запитання про школу, щоб отримати розгорнуту відповідь.

  • Що тебе сьогодні вразило?

Немає значення, з чого почнеться розповідь дитини: з дисципліни у класі, чи з навчання, головне – це емоційна складова відповідей. Ви побачите, на які події в першу чергу реагує ваша дитина, чим її можна вразити.

  • Чим ти був (була) зайнятий на перервах?

Такі непрямі запитання допоможуть дитині правдиво та відкрито розповісти про події. Згодом дитина стане відкритою з вами, їй буде приємно, що ви цікавитесь її шкільним життям і такі розмови будуть частішими. Проте не варто робити робити висновки з одного навчального дня. Найкращий варіант - це запитувати систематично та в кінці місяця, щоб проаналізувати, наскільки дитина товариська, чим вона полюбляє займатись у вільний час.

  • Тобі подобається працювати біля дошки?

Відповідь дитини допоможе зрозуміти, чи викликають дитину до дошки та чи подобається дитині така ситуація. Може з’ясуватись, що у класі до дошки виходять одні й ті ж учні, що прохання дитини не чують, або навпаки – є певне правило чи принцип роботи вчителя з класом, наприклад, коли усі мають рівні можливості.

  • Що сьогодні було цікавого (нового) на уроках?

Не запитуйте загальними фразами «Що вивчали/писали/читали», адже дитина кожного дня відповідатиме стандартно: «Вивчали математику, букви…». А якщо ви запитаєте про нові відкриття, про цікаві, незвичні події, тоді дитина згадуватиме конкретно: яку літеру вивчали, яку тему проходили, про що читали текст і який матеріал аналізували.

  • Які завдання ти б не хотів (хотіла) виконувати знову?

На основі відповідей можна проаналізувати слабкі місця дитини, дізнатись про те, що викликає у неї труднощі або чого вона боїться.

  • Чи хочеться тобі додому під час навчального дня? За чим сумуєш?

Відповідь допоможе вам перевірити, чи втомлюється дитина фізично. Якщо прозвучать відповідь: «Хочу відповідати на уроці», «Хочу полежати», «Мрію про ліжечко». Крім того, можна зрозуміти, до кого в родині дитина більше прив’язана. Наприклад, малеча каже, що сумує за братиком чи бабусею. Головне – зрозуміти причину хвилювання, і тоді ви знатимете, як діяти далі.

  • Що очікуєш від наступного дня в школі?

Завдяки цьому запитанню, можна дізнатись про потаємні бажання дитини, що її турбує. На формулювання відповіді варто особливо звертати увагу. Наприклад: «Хочу пограти зі своїми друзями в іграшки» й «Мрію, щоб завтра дітки пограли зі мною». Дві схожих фрази, але кардинально різний зміст. Порівняйте, як звучить ця фраза: : «Хочу, щоб я знов була капітаном нашої команди» і як звучить ця: «От хоча б один раз стати капітаном нашої команди».

Проаналізувавши усі відповіді, ви можете продовжувати ставити непрямі запитання дитині та дізнаватись більше цікавої інформації.